Subject: Ed: Üks kiri, kaks teemat
From: "Carmen Katariina Sikk - RA" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas - RA <[email-masked]>
Date: Wed, 27 May 2026 10:46:18 +0300

_____

Saatja: Carmen Katariina Sikk - RA <[email-masked]>
Saadetud: kolmapäev, 27. mai 2026 10:44
Adressaat: Hanneli Rudi <[email-masked]>
Teema: Vs: Üks kiri, kaks teemat

Tere, Hanneli!

Aitäh küsimuste eest!

Seoses Medtrumiga:
Tervisekassa hüvitatavate meditsiiniseadmete andmete järgi kasutab Eestis 
Medtrumi glükoosiseire seadmeid ja nende komponente hinnanguliselt mõnisada 
inimest.
Praegu ei ole Eestis peetud vajalikuks Medtrumi glükoosiseiresüsteemide 
müüki peatada, sest Ravimiametile on seni teada üks selle süsteemiga seotud 
ohujuhtum. Mõnes riigis, kus ohujuhtumeid on tuvastatud rohkem, on seadmete 
müük ajutiselt peatatud.
Kuna meie ülevaade kasutajakogemustest on seni olnud piiratud, avaldasime 
teate oma kodulehel, et teavitada kasutajaid võimalikest riskidest ning 
julgustada probleemide ilmnemisel neist kindlasti teada andma.
Praegu jälgime olukorda koos teiste Euroopa riikidega, kogume täiendavat 
infot ning ootame tootjalt täpsustavaid andmeid juhtumite kohta. Samuti 
hoiame end kursis teiste liikmesriikide tegevustega ja jälgime edasisi 
arenguid. Vajadusel rakendatakse täiendavaid meetmeid patsientide ohutuse 
tagamiseks.
Semaglutiidist:
Diagnooside ja soodustuste lõikes kasutamise andmete osas soovitame pöörduda 
Tervisekassa poole, kellel on ülevaade ravimite kasutamisest konkreetsete 
näidustuste ja soodustuste alusel.
Ravimiameti koostatud ravimistatistika põhineb Eestis tegevusluba omavate 
ravimite hulgimüüjate aruannetel. Nende andmete põhjal saame hinnata 
ravimite üldist tarvitamist Eesti elanikkonnas. Selleks kasutame 
rahvusvaheliselt tunnustatud ühikut defineeritud päevadoos tuhande elaniku 
kohta ööpäevas (DPD/1000/ööpäevas) ehk mitu inimest tuhandest võis ravimit 
igapäevaselt tavapärases annuses kasutada.
Ravimiameti 2025. aasta statistika järgi oli semaglutiidi (suukaudne ja 
süstitav kokku) kasutamine 21,6 DPD/1000/ööpäevas. See tähendab, et 
hinnanguliselt 21,6 inimest tuhandest Eesti elanikust kasutas semaglutiidi 
igapäevaselt.
Viimane küsimus: kas saaksite palun täpsustada, milliseid muudatusi seoses 
kaalulangetusravimitega silmas peate? Siis oskame küsimusele täpsemalt 
vastata.
Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

kommunikatsiooninõunik

Ravimiamet

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.

  _____

Saatja: Hanneli Rudi <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 26. mai 2026 11:51
Adressaat: Carmen Katariina Sikk - RA <[email-masked]>
Teema: Üks kiri, kaks teemat

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Oma kodulehel annate teada, et mitmes riigis on peatatud Medtrumi 
glükoosiseire seadmete müük, sest esineb mõõteviga. Kui levinud on need 
seadmed Eestis ja miks Eestis nende müük jätkuda võib, kuigi on oht eksida 
insuliinikoguse määramisel?

Teine teema puudutab semaglutiidide kasutamist. Kas oleks võimalik teada 
saada, kui palju ja mis diagnooside alusel saab tervisekassa soodustusega 
Ozempicut jt analoogseid ravimeid, kui palju müüakse neid ilma soodustuseta? 
Milliseid muudatusi ravimiamet seoses kaalulangutusravimitega plaanib ja 
millal need otsused langetatakse?

Mõlemad teemad on nö taustaküsimused ja kedagi kaamera ette kohe ei palu.
Hanneli Rudi
AK toimetaja
55 35 816